PC ve Konsol Pazarı Büyümeye Rağmen 2023’ü Kayıpla Kapattı
Newzoo’nun 2023 yılı raporunda PC ve konsol pazarında 2023’te yüzde 2,6 büyüme yakalandığı ancak oyun sürelerinde ciddi düşüşlerin yaşandığı ortaya çıkarıldı.
Oyun pazarına yönelik en kapsamlı araştırmalardan birisi Newzoo’dan geldi. Şirketin raporu sektörde yaşanan değişimlere ve düşen oyun sürelerine vurgu yaparken oyun pazarındaki yıldan yıla değişimler açıklandı. Raporda şirket Analisti Tom Wijman açıklamasına yer verildi. Tom Wijman, “Oyun pazarı 2022’de hafif bir düşüşün ardından toparlandı. Ancak gerçekten önemli bir büyüme hala yakın değil. Verilerimiz ve analizlerimiz; yeni oyuncular bulmak, oyun süresini arttırmak ve oyun oynamayı ana akım medyaya bağlamak için eğilimleri ve kazanma stratejilerini belirlediğinden iyimserliğimizi koruyoruz.” dedi. Bu açıklamalar sektörün durumuna dair önemli ipuçları sunuyor. Düşen kazançlar, yüksek sayılarda işten çıkarmalar sektörün zor bir süreçten geçtiğini ortaya koyuyor.
Pandemi Sonrasında Toparlanma Sağlanamadı
Pandemi sonrasında beklenen toparlanmanın yaşanmadığı oyun sektöründe şirketler sadece 2023 yılında 10.500 kişiyi işten çıkardı. Bu yıl bu sayıya 8000 kişi daha eklenirken oyuncular için de farklı bir dönem başlamış oldu.
PC ve konsol pazarı 2023’te gelirlerini % 2,6 artırarak 93,5 milyar dolara ulaştırdı. Ancak ortalama üç aylık oyun süresindeki düşüş engellenemedi. 2021’in ilk çeyreğinden bu yana oyun süresi yüzde 26 oranında azaldı. Üstelik oyuncuların oyun tercihleri de şirketleri zorladı. Öyle ki oyun oynayan oyuncular oyun süresinin % 60’ından fazlasını altı yıldan daha eski oyunlarda harcadı. Yeni oyunlara ilgi gösterilmemesi, şirketlerin oyun gelirlerinde de düşüş yaşanmasına neden oldu. 2023’te yeni oyun oynama süresinin yaklaşık % 60’ı Call of Duty, NBA2K veya EA FC gibi oyunlarda harcandı.
Yayınlanan rapor, satışlardaki yükselişe rağmen düşen oyun süresi ve eski oyunlara yönelik artan eğilime dikkat çekerek tüm dünyada ilgi gördü.